Gratis golfclubanalyse en  swinganalyse

Onder het genot van een kopje koffie of thee stellen wij u vragen over ondermeer uw huidige golfset, uw favoriete club, uw minst favoriete club en uw balvlucht. Doet golfen pijn? Laat het ons weten, want wellicht hebben wij een oplossing voor u. Verder vragen wij u, wat u met uw golfspel wilt bereiken. Wat zou u willen verbeteren om nog meer plezier uit het golfspel te halen, want dat is toch tenslotte het doel? Als wij middels dit intakegesprek uw wensen en eigenschappen in kaart hebben gebracht, gaan we verder met de clubanalyse en swinganalyse.

Belangrijk! Vergeet niet om uw volledige golfset mee te nemen!

Registratie van uw huidige set

Tijdens de clubanalyse zetten we alle clubs op een rijtje en registreren we de belangrijkste statische eigenschappen van uw set, waaronder:

• loft en lie settings van uw golfclubs
  • de lengtes uw golfclubs
  • de conditie en flexibiliteit uw golfshafts
  • de conditie en de dikte van uw grips
  • het totaal gewicht per golfclub
  • het swingweight per golfclub
  • de conditie van de clubhoofden

Al deze eigenschappen van uw huidige golfset worden zorgvuldig digitaal in een zogenaamde stamkaart opgeslagen en dienen als leidraad voor de volgende stap: de swinganalyse.

Maak een afspraak voor u komt, dat voorkomt teleurstelling!

Omdat een uitgebreide club- of swinganalyse best even tijd in beslag neemt, is het verstandig om een afspraak te maken voor u komt.

swing

Swinganalyse

Op onze ‘Indoor Driving Range’, waar u vanaf de bekende mat slaat met normale golfballen, start de swinganalyse. Wij raden u aan om comfortabele kleding aan te trekken en vooral uw golfschoenen en golfhandschoen mee te nemen.

Tijdens de swinganalyse gaat onze aandacht vooral uit naar uw slagen met een ijzer 7. Deze club wordt gemiddeld door de golfer als favoriet aangeduid, en geeft ons in principe voldoende informatie voor de rest van uw huidige set met onder andere aandacht voor de clubsnelheid die u kan ontwikkelen met een comfortabele en herhaalbare swingbeweging.

Verder kijken wij ook naar uw swingdynamica om later tijdens het clubadvies vast te kunnen stellen of de combinatie tussen uw dynamische en uw statische eigenschappen van de golfset een goede match is. Uiteraard kunnen wij de swinganalyse ook uitvoeren met alle overige clubs. Tijdens deze sessie laten wij u regelmatig zien wat er met uw balvlucht gebeurt en leggen we u uit waarom dat gebeurt.